HTML

Popy műhelye

Szabok, varrok, horgolok, kötök, hímzek és gyöngyözök, mindezeket amatőr szinten űzöm, de határtalan lelkesedéssel és odaadással teszem. Szeretek sütni, főzni, új fogásokat, új ízeket kipróbálni. Rajongok a régi tárgyakért, bútorokért. Mostanság pedig rákaptam a kertészkedésre.

popymuhelye@gmail.com

Címkék

ajándék (2) almachips (2) anyák napja (1) aszalás (2) átalakítás (10) baromfi (1) befőtt (1) bodzapezsgő (2) bonbon (1) bözske (1) bútor (3) chilipaprika (1) cseresznye (1) csigabaj (1) csoki puding (1) cukkini (2) cukkini saláta (1) cukorborsó (1) dius dizájn (1) édeskömény (1) évfordulós ajándék (1) felújítás (1) festés (5) filofax (4) folt (1) fonalfestés (1) fonaltartó kosár (1) fotóalbum (1) főzés (2) futóbab (1) fűzfa koszorú (1) gomb (2) gyógynövény (2) gyöngy (1) gyöngyfűzés (3) háremnadrág (1) hátizsák (1) hellókarácsony (5) hokedli (1) horgolás (7) japán tyúkok (1) kagylóékszer (1) kakaós szelet (1) kalap (1) kamraszekrény (1) káposztás murgyé (1) karkötő (3) keksz (2) kenyér (1) kényszerpihenő (1) kert (5) kesztyű (1) kölesfasírt (1) könyvkötés (4) konzervdoboz (1) kötés (4) kötőtűtartó (1) kovászos kenyér (1) lekvár (1) magaságyás (2) mamusz (4) mappa (1) marcipán (1) mogyoróvaj (1) murgyé (1) müzli (1) napraforgó (2) oti bútor (2) panna (1) papírgyöngy (1) paprika (2) paradicsom (3) párna (1) partvis (1) pelenkázó táska (1) pénztárca (2) perec (1) pillecukor (1) pipacs (1) pitypang szirup (1) popy kertje (7) popy konyhája (22) popy műhelye (46) répatorta (1) ribizli (1) rizsliszt (1) rozskenyér (1) sál (2) sapka (2) sütés (10) szelet (1) szemüvegtok (1) szütyő (1) táska (11) török bugyogó (2) torta (3) tyúkok (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) vajas pogácsa (1) varrás (19) vica festménye (2) virág (1) virágtartó (2) zsebkendőtartó (1) Címkefelhő

popymuhelye.blog.hu

2011.10.06. 14:14 popymuhelye

Mi a fene az a murgyé...?

Címkék: popy konyhája káposztás murgyé murgyé

... kérdeztem, mikor egy gasztronómiai magazinban belebotlottam a káposztás murgyé névre hallgató ételbe, és kérdezik azóta mások tőlem, ha csak megemlítem. A murgyé egy krumplitésztás étel, melyet már azért megkívántam, mert káposzta van benne.  Sőt savanyú káposzta. Az már csak ráadásként szolgált, hogy káposztás mivolta mellett még mókás neve is van és a csajokkal szervezett piknikre tökéletes piknikkajának tűnt. 

Hozzávalók
(én az eredeti recept mennyiségeinek a töredékét készítettem el, ami négyünknek salátával és puliszkával untig elég volt):

30 dkg főtt és áttört krumpli
30 dkg olajon dinsztelt savanyú káposzta
½ dl olaj
kb. 7 dkg liszt
Csipet só (az eredeti recept nem írja)

A sütőt előmelegítjük és egy nagyobb tepsit kiolajozunk. Az áttört, főtt, még langyos burgonyát összedolgozzuk a liszttel, a sóval és az olajjal. Liszttel meghintett gyúródeszkán (nekem jobban bevált egy darab folpack) kinyújtjuk (én jobban szeretem a vékony tészta-sok töltelék párosítást, ezért jó vékonyra nyújtottam, de ez is tetszőleges) és az egyik szélére, hosszában felhalmozunk egy adag párolt savanyú káposztát. Felgöngyöljük, de úgy, hogy két réteg tésztánál ne legyen több az így kapott roládban, melyet levágunk a maradék tésztáról. A roládot kissé lelapogatjuk, kisebb darabokra, téglaalapokra vágjuk és kiolajozott tepsibe rakjuk. A maradék tésztával ugyanígy járunk el. A tepsibe került murgyék tetejét megkenjük olajjal és előmelegített sütőbe toljuk. Ha az aljuk aranybarnára sült, megforgatjuk és a másik oldalukat is megsütjük. Még melegen, vagy később hidegen, magában vagy salátával, mindenhogy nagyon finom és laktató. 

 

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://popymuhelye.blog.hu/api/trackback/id/tr183282567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HOttó 2011.10.06. 15:28:47

Múltkor fincsi volt! Most is jó lett? Nemsokára megyek tesztelni... :)

esszencia13 2011.10.06. 19:33:24

én annyira rákaptam az ízére, hogy gyorsan vettem egy zacskó savanyú káposztát:-)

popymuhelye 2011.10.07. 10:14:25

helyes. terjesszük a murgyét, mert megérdemli :)
süti beállítások módosítása