HTML

Popy műhelye

Szabok, varrok, horgolok, kötök, hímzek és gyöngyözök, mindezeket amatőr szinten űzöm, de határtalan lelkesedéssel és odaadással teszem. Szeretek sütni, főzni, új fogásokat, új ízeket kipróbálni. Rajongok a régi tárgyakért, bútorokért. Mostanság pedig rákaptam a kertészkedésre.

popymuhelye@gmail.com

Címkék

ajándék (2) almachips (2) anyák napja (1) aszalás (2) átalakítás (10) baromfi (1) befőtt (1) bodzapezsgő (2) bonbon (1) bözske (1) bútor (3) chilipaprika (1) cseresznye (1) csigabaj (1) csoki puding (1) cukkini (2) cukkini saláta (1) cukorborsó (1) dius dizájn (1) édeskömény (1) évfordulós ajándék (1) felújítás (1) festés (5) filofax (4) folt (1) fonalfestés (1) fonaltartó kosár (1) fotóalbum (1) főzés (2) futóbab (1) fűzfa koszorú (1) gomb (2) gyógynövény (2) gyöngy (1) gyöngyfűzés (3) háremnadrág (1) hátizsák (1) hellókarácsony (5) hokedli (1) horgolás (7) japán tyúkok (1) kagylóékszer (1) kakaós szelet (1) kalap (1) kamraszekrény (1) káposztás murgyé (1) karkötő (3) keksz (2) kenyér (1) kényszerpihenő (1) kert (5) kesztyű (1) kölesfasírt (1) könyvkötés (4) konzervdoboz (1) kötés (4) kötőtűtartó (1) kovászos kenyér (1) lekvár (1) magaságyás (2) mamusz (4) mappa (1) marcipán (1) mogyoróvaj (1) murgyé (1) müzli (1) napraforgó (2) oti bútor (2) panna (1) papírgyöngy (1) paprika (2) paradicsom (3) párna (1) partvis (1) pelenkázó táska (1) pénztárca (2) perec (1) pillecukor (1) pipacs (1) pitypang szirup (1) popy kertje (7) popy konyhája (22) popy műhelye (46) répatorta (1) ribizli (1) rizsliszt (1) rozskenyér (1) sál (2) sapka (2) sütés (10) szelet (1) szemüvegtok (1) szütyő (1) táska (11) török bugyogó (2) torta (3) tyúkok (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) vajas pogácsa (1) varrás (19) vica festménye (2) virág (1) virágtartó (2) zsebkendőtartó (1) Címkefelhő

popymuhelye.blog.hu

2011.07.25. 13:39 popymuhelye

Kölesből fasírt

Címkék: főzés kölesfasírt popy konyhája

Ezen a hétvégén, szokásunktól eltérően, nem egyeztettünk a hétvégi ebédet illetően, amit a férjem hálásan és szó nélkül vett tudomásul, mert ki nem állhatja a péntek esténként elhangzó kérdést, ami így szól: mit főzzek hétvégén?
Sőt, mivel nem tartottam közvélemény kutatást a témában, ezúttal még bevásárolni sem mentünk el. Ezért aztán abból főztem, ami itthon volt. Vasárnapra lehetséges alternatíva lehetett volna a barackos gombóc, de Anyuék fájának köszönhetően hetek óta befőzünk és barackot zabálunk, ezért azt már senki sem kívánta. Hús nem volt a fagyasztóban, a hűtő szinte üres. Volt viszont csicseriborsó, köles, kevés sajt, szójaszósz és spagetti. A csicserifasírt jó lett volna, szeretjük is, de áztatni kellett volna egy éjszakát, ezért erről már lecsúsztunk, viszont a kölessel még próbálkozhattam. Épp itt volt hát az ideje.
Nagyjából azokat az összetevőket álmodtam meg a kölesnek, mint a csicseriborsónak és igazán finom lett.

Hozzávalók:
1/2 csésze köles
1 fej közepes vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
petrezselyem
majoránna
1 tojás
liszt
reszelt sajt
reszelt sárgarépa

zsemlemorzsa

A kölest háromszoros mennyiségű enyhén sós vízben puhára főztem, majd hagytam kissé kihűlni. Addig a hagymát felkockáztam, kevés olajon, pici sóval megdinszteltem, és a köleshez kevertem. Ezután jöhetett bele minden más, tetszőleges mennyiségben. A masszából kis golyókat formáztam, zsemlemorzsába forgattam és kilapítva, kevés olajon aranybarnára sütöttem őket.


Az íze pedig jól harmonizált a szójaszószos-zöldséges pirított tésztával és a kerti paradicsomból készült salátával. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://popymuhelye.blog.hu/api/trackback/id/tr33093499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása