HTML

Popy műhelye

Szabok, varrok, horgolok, kötök, hímzek és gyöngyözök, mindezeket amatőr szinten űzöm, de határtalan lelkesedéssel és odaadással teszem. Szeretek sütni, főzni, új fogásokat, új ízeket kipróbálni. Rajongok a régi tárgyakért, bútorokért. Mostanság pedig rákaptam a kertészkedésre.

popymuhelye@gmail.com

Címkék

ajándék (2) almachips (2) anyák napja (1) aszalás (2) átalakítás (10) baromfi (1) befőtt (1) bodzapezsgő (2) bonbon (1) bözske (1) bútor (3) chilipaprika (1) cseresznye (1) csigabaj (1) csoki puding (1) cukkini (2) cukkini saláta (1) cukorborsó (1) dius dizájn (1) édeskömény (1) évfordulós ajándék (1) felújítás (1) festés (5) filofax (4) folt (1) fonalfestés (1) fonaltartó kosár (1) fotóalbum (1) főzés (2) futóbab (1) fűzfa koszorú (1) gomb (2) gyógynövény (2) gyöngy (1) gyöngyfűzés (3) háremnadrág (1) hátizsák (1) hellókarácsony (5) hokedli (1) horgolás (7) japán tyúkok (1) kagylóékszer (1) kakaós szelet (1) kalap (1) kamraszekrény (1) káposztás murgyé (1) karkötő (3) keksz (2) kenyér (1) kényszerpihenő (1) kert (5) kesztyű (1) kölesfasírt (1) könyvkötés (4) konzervdoboz (1) kötés (4) kötőtűtartó (1) kovászos kenyér (1) lekvár (1) magaságyás (2) mamusz (4) mappa (1) marcipán (1) mogyoróvaj (1) murgyé (1) müzli (1) napraforgó (2) oti bútor (2) panna (1) papírgyöngy (1) paprika (2) paradicsom (3) párna (1) partvis (1) pelenkázó táska (1) pénztárca (2) perec (1) pillecukor (1) pipacs (1) pitypang szirup (1) popy kertje (7) popy konyhája (22) popy műhelye (46) répatorta (1) ribizli (1) rizsliszt (1) rozskenyér (1) sál (2) sapka (2) sütés (10) szelet (1) szemüvegtok (1) szütyő (1) táska (11) török bugyogó (2) torta (3) tyúkok (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) vajas pogácsa (1) varrás (19) vica festménye (2) virág (1) virágtartó (2) zsebkendőtartó (1) Címkefelhő

popymuhelye.blog.hu

2011.06.28. 17:03 popymuhelye

Házi rozskenyér

Címkék: sütés rozskenyér popy konyhája

Anyuék annak idején vettek egy kenyérsütőgépet és jó néhány kiló előre bekevert és csomagolt kenyérlisztet. A végeredmény igen ízletesre sikeredett és úgy gondoltam, hogy ezzel én is megpróbálkozom. Kenyérsütőt azonban nem szándékoztam venni, és valahogy előre csomagolt kenyéralapanyagot sem. Szerettem volna kipróbálni, hogy milyen a saját magam által összeválogatott alapanyagokból kikevert kenyértészta, ami a sütőben sül meg. (Szívem szerint a kerti kemencémben sütném meg, de azzal még nem rendelkezem, bár szörnyen vágyom rá.)  A gondolatot tett követte és azóta sütöttem már mindenféle kenyeret és kalácsot, most legutóbb rozskenyeret, mert rozsliszt volt itthon.

Hozzávalók:
30 dkg liszt (ez a kenyér 20 dkg rozslisztből és 10 dkg fehér lisztből készült)
1/2 csomag élesztő
1 kiskanál só és cukor (vagy méz)
1 evőkanál tejföl
1 evőkanál ecet
1 teáskanál olaj
5-6 dl langyos víz

Minden összetevőt egy nagy tálba öntöttem és összedolgoztam. Jó kis ragadós tésztát kell kapni. Letakarva 1-2 órára langyos helyre tettem, majd amikor újra elővettem, liszttel meghintett deszkán ismét átgyúrtam, ezúttal addig, míg egy kis cipót nem kaptam. Tiszta konyharuhával bélelt kosárkába tettem, alul-felül beliszteztem és letakarva újra kelesztettem. Amikor megkelt, kis gombóccá formáztam, kiolajozott tepsibe raktam, a tetejét bevagdostam, megkentem egy kis vízzel és előmelegített sütőben (előfordult már, hogy hideg sütőbe raktam és míg a sütő melegedett, a tészta addig is kelt) nagyjából 30-35 percet sütöttem. Még langyosan a legfinomabb.

A tészta még sütés előtt ...

A fenti hozzávalókból egy fél kilós kis cipó lett. Legközelebbi vállalásom a kovászos kenyér lesz, aminek már többször nekiduráltam magam, de végül a kovász húzta a rövidebbet és a szemétben végezte (mert megfutamított a szaga és a kinézete, ami ezúttal, remélhetőleg, nem tántorít majd el).

... és sütés után

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://popymuhelye.blog.hu/api/trackback/id/tr483016830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása