HTML

Popy műhelye

Szabok, varrok, horgolok, kötök, hímzek és gyöngyözök, mindezeket amatőr szinten űzöm, de határtalan lelkesedéssel és odaadással teszem. Szeretek sütni, főzni, új fogásokat, új ízeket kipróbálni. Rajongok a régi tárgyakért, bútorokért. Mostanság pedig rákaptam a kertészkedésre.

popymuhelye@gmail.com

Címkék

ajándék (2) almachips (2) anyák napja (1) aszalás (2) átalakítás (10) baromfi (1) befőtt (1) bodzapezsgő (2) bonbon (1) bözske (1) bútor (3) chilipaprika (1) cseresznye (1) csigabaj (1) csoki puding (1) cukkini (2) cukkini saláta (1) cukorborsó (1) dius dizájn (1) édeskömény (1) évfordulós ajándék (1) felújítás (1) festés (5) filofax (4) folt (1) fonalfestés (1) fonaltartó kosár (1) fotóalbum (1) főzés (2) futóbab (1) fűzfa koszorú (1) gomb (2) gyógynövény (2) gyöngy (1) gyöngyfűzés (3) háremnadrág (1) hátizsák (1) hellókarácsony (5) hokedli (1) horgolás (7) japán tyúkok (1) kagylóékszer (1) kakaós szelet (1) kalap (1) kamraszekrény (1) káposztás murgyé (1) karkötő (3) keksz (2) kenyér (1) kényszerpihenő (1) kert (5) kesztyű (1) kölesfasírt (1) könyvkötés (4) konzervdoboz (1) kötés (4) kötőtűtartó (1) kovászos kenyér (1) lekvár (1) magaságyás (2) mamusz (4) mappa (1) marcipán (1) mogyoróvaj (1) murgyé (1) müzli (1) napraforgó (2) oti bútor (2) panna (1) papírgyöngy (1) paprika (2) paradicsom (3) párna (1) partvis (1) pelenkázó táska (1) pénztárca (2) perec (1) pillecukor (1) pipacs (1) pitypang szirup (1) popy kertje (7) popy konyhája (22) popy műhelye (46) répatorta (1) ribizli (1) rizsliszt (1) rozskenyér (1) sál (2) sapka (2) sütés (10) szelet (1) szemüvegtok (1) szütyő (1) táska (11) török bugyogó (2) torta (3) tyúkok (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) vajas pogácsa (1) varrás (19) vica festménye (2) virág (1) virágtartó (2) zsebkendőtartó (1) Címkefelhő

popymuhelye.blog.hu

2012.03.28. 12:11 popymuhelye

Gyöngykészítés házilag

Címkék: újrahasznosítás gyöngyfűzés popy műhelye papírgyöngy

Végre lekerült a gipsz a karomról és a tavasz is megérkezett. Ideje tehát, hogy bevessem a hetek óta készülő vidám tavaszi kiegészítőimet, a papírgyöngy hadosztályomat.

Mint már az előző bejegyzésben említettem, a csuklótörést megelőzően papírgyöngy gyártásba kezdtem, amit annak köszönhetek, hogy hónapokkal ezelőtt Apu beállított néhány mázsányi lejárt szavatosságú női magazinnal és miután átforgattam őket, nem tudtam mihez is kezdjek velük. Kidobni nem akartam, inkább magam szerettem volna újra felhasználni őket. A gugliba begépelve a "magazin újrahasznosítás" kifejezést, többek közt a papírgyöngyök kerültek elő, mint számomra szimpatikus alternatíva. Miután az első papírgyöngyök elkészültek, nem bírtam ellenállni és újabb színes lapokat csíkoztam fel és tekertem fogpiszkálóra. Imádtam, ahogy Penélope Cruz-ból halványlila árnyalatú gyöngyök, míg Till Attilából és Liptai Klaudiából sötétlila gyöngyök kerekedtek ki.  

És egy dupla soros karkötőhöz nem is kell több, mint egy magazinoldal, amit 0,5 és 1 centis csíkokra osztottam (ha 1 centisre osztom, akkor hosszúkás, ha 0,5 centisre akkor dundi gyöngy lesz). A jelölést a magazinnak azon az oldalán ejtettem meg, mely belül lesz, azaz nem fog később látszani és ezt az alábbi módon tettem:

Kivágtam a csíkokat, szorosan hengeres alakú fogpiszkálóra tekertem és a hegyes végükre ragasztót pöttyintettem. Végül színtelen körömlakkal fixáltam. Sziszifuszi meló, de én bírom az ilyet és kézterápiának sem volt utolsó, valamint számomra a végeredmény is megérte, így amíg a magazinkészlet és a lelkesedésem kitart én csak tekerek és tekerek. 

 


 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://popymuhelye.blog.hu/api/trackback/id/tr644345551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

somoska 2012.03.28. 17:50:38

TE JÓ ÉG! Na, ezért (is) szeretünk! Boldog gyöngyözést a továbbiakra is! És várjuk a többi nagyon szuper, kreatív dolgot is tőled! Puszik
süti beállítások módosítása